10 ماده غذایی مفید برای پاکسازی و درمان سریع کبد چرب در خانه

فلفل چیلی حاوی یک مادهی شیمیایی به نام کپسایسین (Capsaicin) است، که برای کاهش وزن مفید است. سویا یک پروتئین گیاهی حاوی منابع عالی آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فیبر است؛ که مصرف آن علاوه بر تأمین این مواد مهم در بدن، باعث چربی سوزی نیز خواهد شد. گریپ فروت هیچ خاصیت چربیسوزی جادویی ندارد، اما به شما کمک میکند با مصرف کالری کمتر احساس سیری کنید؛ چون فیبر محلول در آن، به مدت بیشتری برای هضم شدن نیاز دارد.

این میوه یکی از منابع ویتامین A و نیز دارای فیبر بالا، کم چرب و حاوی از مواد مغذی است. عامل تغذیه یکی از مهمترین عواملیه که در هر زمینه نقش داره. بادام یکی از مغزهای بسیار مفید است که میتواند در کنترل احساس گرسنگی مفید باشد. این بوی ناخوشایند میوهای و مُشک مانند، ناشی از سطح بالای دی متیل سولفید در خون است که در مرحله پیشرفته کبد چرب یعنی سیروز کبدی به وجود میآید. فعالیت های کاهش چربی خون هر دو berberine و evodiamine در مدل موش هایپر لیپیدمی با تهیه رژیم غذایی با چربی بالا (HFD) به مدت 4 هفته بررسی شد.

مطالعهی منتشرشده در یک مجله در سال ۲۰۱۱ به این نتیجه رسید که گنجاندن مغزها در رژیم غذایی طی ۱۲ هفته، بدون اینکه سبب افزایش وزن شود، منجر به بهبود کیفیت رژیم غذایی شد. کلسیم موجود در لبنیات باعث شکستن چربی در بدن و حتی باعث پیشگیری از تشکیل آن خواهد شد. چربی موجود در زرده عمدتا اشباع نشده است. جایگاه دوم با شیر تغلیظ شده است. با خوردن این گیاه مفید به صورت بخار پز، علاوه بر چربی سوزی، میتوانید با دیگر بیماریهای خطرناک مانند سرطان نیز مبارزه نمایید. ریبوفلاوین (B2): خوردن ۱۰۰ گرم جگر در حدود ۲۱۰ تا ۲۶۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B2 را تامین میکند.

همانطور که میدانید کلسترول چربی است و با آب ترکیب نمیشود و دفع آن از بدن به سادگی امکان پذیر نيست. هیچ لیستی بدون وجود آب کامل نخواهد بود. اینها دلایل کافی بود که قانع شوید همه چربیها چاقکننده و مضر نیستند، اما شناخت چربیهای لازم و ضروری هم مفید است تا بدانید چه باید بخورید و چه نباید بخورید. ولی اگر شما بتوانید در ایام هفته روزی ۳۰ دقیقه ورزش متوسط مانند پیادهروی سریع داشته باشید قطعاً بسیار مؤثر خواهد بود. اگر علائم دیگری مانند باد شکم یا گرفتگی شکم نیز دارید، برای یافتن علت با پزشک خود مشورت کنید.

اسید اورسولیک به میزان فراوان در پوست سیب یافت می شود و علت اصلی درخشندگی پوست سیب نیز همین اسید است. نشاسته موادی است که هم در نان و هم در سیب زمینی وجود دارد. جالب است که متذکر شویم بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) موجود در هویج، یک آنتیاکسیدان مفید و موثر میباشد؛ لذا مفید است که مصرف هویج را در الگوی رژیم غذایی خود بگنجانید. دو آنتیاکسیدان مهم موجود در کبد به نامهای «نارینجنین» و «نارینجین» (در لیموشیرین هم موجود است و اصلا دلیل تلخی مزه لیموشیرین و گریپ فروت هم همین آنتیاکسیدان مفید است) التهاب کبدی را کاهش داده و از سلولهای کبد محافظت میکنند.

میزان مواد مغذی موجود در برندهای مختلف ماست میتواند متنوع باشد. این خوراکی مغذی بیش از سایر مغزها حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است. اما قبل از مصرف این مواد غذایی، باید توجه داشته باشید که تمام مواد غذایی ازجمله آنهایی که حاوی چربیهای سالم هستند باید در حد اعتدال مصرف شوند. این مادهی غذایی کلسترول زیادی دارد، اما مدرکی مبنی بر اینکه خوردن مواد غذایی حاوی کلسترول منجر به افزایش کلسترول بدن میشود، وجود ندارد.

این امکان وجود دارد که با رفع کلسترول بتوانید به رفع چاقی نیز کمک کنید. اثرات مفید تحرک و فعالیت جسمانی بویژه در سوزاندن چربی و کالری های اضافی آن قدر روشن و بدیهی به نظر می رسد که انگار هیچ نیازی به دلیل و مدرک ندارد. همه به نوعی این تجربه را از سر گذرانده یا در اطراف خود دیده اند که تحرک به تعرق چربی سوز منجر می شود.

ماست بدون طعم، مثل ماست یونانی، یکی از بهترین مواد خوراکی چربیسوز است. مغز گردو یکی از بهترین منابع غذایی در گروه آجیلهاست. فلفل چیلی یک مواد چربی سوز است که به دلیل حاوی بودن از مادهای به نام کپسایسین، توانایی بدن را در سوخت و ساز بالا میبرد. نکته مهم اینکه در طول روز بین یک تا سه فنجان قهوه بیشتر مصرف نکنید. معمولاً توصیه میشود که هر فرد روزی دو تا سه فنجان سبزیجات تازه و متنوع مصرف کند. شرایط ارثی می تواند در ایجاد آنها دخالت داشته باشد زیرا ژنتیک لیپوم، معمولاً در بعضی از خانواده وجود دارد.

آنها در این دمای سرد در مقایسه با دمای معمولی داخل اتاق، یعنی دمای حدود 22 درجه سانتیگراد، 108 کالری بیشتر سوزاندند. زمانی که این غذاهای چربیسوز قوی را مصرف کنید، چربیهای بدنتان سوزانده میشوند و به مرور زمان وزنتان کاهش مییابد. محققان مدت هاست متوجه شده اند که بسیاری از ما مقدار زیادی چربی سفید داریم:نوعی از چربی که خطر بیماری قلبی، دیابت و سایر مشکلات مرتبط با سلامت را افزایش می دهد. بررسی مدلهای انسانی نشان میدهد میزان بالای این پروتئین در بروز بیماریهای مزمن کلیه و مشکلات عروقی و حمله قلبی نقش دارد.

تحقیقات نشان میدهد کاهش وزن سبب جذب کلسترول شده و از تولید کلسترول جدید در بدن میکاهد. پروتئین، یک مادهی مهم برای کاهش وزن است و میتواند سبب شود برای مدت طولانیتر، احساس سیری بیشتری داشته باشید. بسیار مهم است بدانید این غذاها را باید به صورت متعادل و قسمتی از یک برنامه غذایی سالم مصرف کنید. استفاده از یک برنامه غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات توصیه می شود. در واقع لبنیات پرچرب در یک برنامه غذایی متعادل حضور دارند و تاثیری معکوس روی چاقی دارند. برخی اطلاعاتی از این دست را میتوانید روی بستهبندی محصولات پیدا کنید.

دوز های بالای امگا ۳ در برخی از افراد می تواند باعث خونریزی شود . ماهیها مانند قزل آلا و سالمون به دلیل داشتن چربیهای مفید و امگا ۳ تأثیر فراوانی در کاهش وزن دارند. ماهی چرب یکی دیگر از بهترین خوراکیهای چربیسوز است که حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است. اگر برش های جگر را بزرگ زده اید، بهتر است قبل از پیچیدن وز به دور جگر یا سیخ، به مدت ۱ دقیقه آن را روی حرارت ملایم زغال قرار دهید.

روغن درخت چای را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون رقیق کنید و چند قطره بر روی ناحیه های مورد نظرتان قرار دهید. عمل کردن بهعنوان یک صافی؛ برای محافظت در برابر سیل مواد مضری که به خون سرازیر میشوند. پاسخ: آهن در ساختار یاخته های قرمز خون وجود دارد. ۱ – حذف كامل چربی های مرئی (چربی هایی كه با چشم دیدهمیشوند)، چربی های اشباع شده و چربی هایی كه در دمای اتاق جامد هستند مثل: گوشت های قرمز كه چربی در لابه لای بافت آنها قرار دارد، كره، روغن های نباتی جامد، پیه و دنبه، پوست مرغ، خامه، مایونز و…

این برای افراد سالم نگرانی نیست زیرا آنها بطور موثر اسید اوریک را از بدن حذف می کنند. برای نگهداری آب پنیر از ظروف فلزی استفاده نکنید. به طور مثال برای سوزاندن 10 کیلوگرم چربی فرد باید 29 کیلوگرم اکسیژن استفاده کند و فرآیند شیمیایی سوختن این چربی به تولید 28 کیلوگرم دی اکسید کربن و 11 کیلوگرم آب منجر میشود. اگر برای مصرف مکمل ها وسوسه شده اید، کارشناسان راه های بهتری را برای تحریک تولید طبیعی آن در بدن پیشنهاد می دهند از جمله:قرار نگرفتن در معرض نور تلویزیون، کامپیوتر و سایر صفحه نمایش ها در طی شب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول روز و خوردن غذاهای سرشار از ملاتونین مانند بادام، گوجه فرنگی، تارت گیلاس، هل و گشنیز.

قبل از نتیجه گیری روشن این جنبه از اسید چرب نیاز به مطالعه بیشتر دارد. یک مطالعه نشان داد که افرادی که ماست پروتئینهی یونانی مصرف کردند، بدون هیچ تغییری در سبک زندگی خود توانستند وزنشان را کاهش دهند. اخیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که همین یک عدد سیب در روز ما را از شر چربی های مضر خلاص می کند. وقتی که وزن کم می کنید و چربی می سوزانید، همه چیز در هاله ای از ابهام است. سلولهای چربی قهوه ای مملو از میتوکندریاند. ویتامین B که در کبد، به ویژه فولات یافت می شود ، به عملکرد سلولی کمک می کند ، بنابراین از مسیرهای سم زدایی بدن حمایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید