چربی خون، علائم، رژیم غذایی و درمان

کمبود خواب یکی از اصلی دلایل وجود آمدن سیاهی و گودی زیر چشم است. با خوردن 100 گرم تخمه کدو نیمی از نیاز روزانه بدن به منگنز، منیزیم و فسفر تأمین میشود و میتواند برای سالمندان که در معرض پوکی استخوان قرار دارند آجیل مناسبی باشد.به علاوه تخمه کدو در حفظ سلامت پروستات نقش ضد التهابی ایفا کند.تخمه کدو تنبل بهترین منبع منیزیم است و دانشمندان دریافتهاند که سطح بالای منیزیم در خون تا 40 درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش میدهد.در پاییز که فصل کدوتنبل است میتوانید تخمه آن را خشک کنید و این دانه را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه نمایید.در هر 30 گرم دانه برشته شده کدو تنبل 150 میلی گرم منیزیم نهفته است.تخمه کدو دارای اثر و خاصیت تسکین دهنده اعصاب بوده و خواب آور میباشد؛ دردهای تورمی به ویژه در مجاری ادرار را تسکین داده و بر روی کلیهها و غدد فوق کلیوی اثر بسیار مفید و مساعدی دارد.

تزریق چربی با توجه طبیعی بودن چربی ها و این که احتمال کمترین خطر را برای زنان دارد بسیار روشی ایمن و بی خطر است. علاوه بر این، احتمال اکسیده شدن این مغز تخمه ها بیش از خود تخمه هاست. تخمهها نظیر ماهیها از نظر امگا -3 غنی هستند.امگا-3ی موجود در تخمهها به کاهش بی نظمیهای ضربان قلب، تری گلیسیرید خون، خطرات تشکیل لخته، سرعت سخت شدن شرایین، خطر فشارخون بالا و کاهش سرطان و اختلالات رفتاری در جوانان کمک شایانی میکند.هم چنین تخمهها از منابع خوب پروتئین نیز به شمار میروند و کربوهیدراتهای موجود در انواع آنها به صورت مخلوطی از نشاسته، سوکروز و مقادیر کمی گلوکز و فروکتوز میباشد.از نظر املاح و ویتامینها منبع غنی از ویتامینهای گروه «ب» خصوصاً اسید فولیک میباشند.

این اسید چرب در گوشت گاو، تخم مرغ، روغن هسته انگور و … آفتابگردان بازكننده عروق مغزی است از روغن آن در غذا و تخم آن را به صورت بوداده و كم نمك استفاده كنید. اگر مجبور به استفاده از این محصولات برای مراسم خاصی هستید حتماً قبل از خوابیدن آن را بشورید . اگر دچار این بیماری هستید و میخواهید آن را درمان کنید یا علائم آن را تجربه کردهاید، میتوانید برای پیداکردن بهترین متخصص گوارش یا فوق تخصص کبد از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

سن. حتی کودکان خردسال نیز میتوانند کلسترول ناسالم داشته باشند، اما این بیماری در افراد بالای ۴۰ سال بسیار شایع است. ویتامین E موجود در آن، از سلول ها و بافت ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و در نتیجه مانع از بروز بیماری های حاد مانند سرطان روده بزرگ می شود. در 100 گرم تخمه هندوانه 590 کالری انرژی و در 10 عدد آن، 5 کالری انرژی نهفته است. تخمه آفتابگردان بسیار مقوی بوده و در 100 گرم آن 580 کالری انرژی نهفته است.دارای 24 درصد مواد پروتئینی، 47 درصد روغن، 20 درصد کربوهیدرات و سرشار از فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین «آ»، «ب» و «ای» میباشد.

تخمه ژاپنی، نوعی تخمه محبوب است که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب در میان وعده ها خورده می شود و همراه همیشگی آجیل هاست. در ابتدا این تخمه به نام تخمه جاپانی شهرت داشت که به مرور زمان به تخمه ژاپنی معروف شد. بهترين زمان مصرف مغزها در طول روز صبحها به عنوان ميانوعده است. به توصیه متخصصان، گرما، رطوبت و مدت زمان طولانی همگی از عوامل مهم فساد انواع آجیل خصوصاً تخمهها به شمار میآیند. همه می دانیم مصرف کلسیم برای حفظ سلامت استخوان مهم است اما فراموش می کنیم که استخوان ها به منیزیم برای جذب بهتر کلسیم نیاز دارند.

همه افراد مقدار مشخصی چربی احشایی دارند. چربی های اشباع از جمله عوامل بسته شدن شریان ها، جریان خون ضعیف و افزایش وزن هستند که همه اینها روی هم باعث اختلال در نعوظ می شود و از خوراکیهای کاهش دهنده میل جنسی میباشند. مصرف تخمه آفتابگردان برای رفع ناراحتیهای برونش، حنجره، مشكلات ریوی و همچنین صاف شدن صدا مؤثر است.علاوه بر این، خوردن آن را برای تسكین سرفه هنگام ابتلا به سرماخوردگی و به اصطلاح نرم شدن سینه هم توصیه می كنند. اول از همه، فیبرها باعث بهبود فعالیت باکتریهای مفید روده میشوند و علاوه بر این، لولههای گوارشی بعد از مصرف آنها مرطوب میشود که این موضوع عبور مدفوع و مواد غذایی را تسهیل میکند.

افرادی كه دچار سرماخوردگی شدهاند در غذای روزانه آنها از روغن آفتابگردان استفاده كنید چون هم تب بر و هم آرامبخش است. به دلیل آن که ویتامین A جگر بیش از حد نیاز بدن است، مصرف زیاد آن بویژه در زنان باردار میتواند با انباشت ویتامین A در کبد موجب بروز نقایص مادرزادی در جنین شود و مادر را دچار نوعی مسمومیت کند. در مواردی ممکن است دو سوم سرخرگ ها مسدود باشند و در شرایط عادی، فرد احساس ناراحتی نکند (یعنی چیزی بیش از ۶۰ درصد فضای رگ بسته شده است) اما به هنگام استرس یاانجام حرکات بدنی و ورزش، به دلیل کاهش خونرسانی، دچار درد یا فشار شود که آنژین نام دارد.

زادگاه اصلی این تخمه در روستای جاپان یا جاپون که روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند است. این تخمه مانند تخمه هندوانه از درون هندوانه ای بنام هندوانه آجیلی به وجود می آید، با این تفاوت که میوه هندوانه آجیلی مانند سایر هندوانه ها قابل خوردن نیست و صرفا بخاطر استخراج تخمه ژاپنی است که کشت می شود و در خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد یا خشک شده و در کارهایی نظیر کود صنعتی استفاده می شود. تشکیل میسل: کلسترول یا چربی هایی که به شکل ناقص گوارش یافته اند مانند مونواسیل گلیسرول، دی اسیل گلیسرول یا حتی تری اسیل گلیسرولی که اصلا گوارش نیافته است، می توانند کنار هم قرار بگیرند و تشکیل میسل دهند و از طریق آندوسیتوز، وارد سلول های مخاطی بشوند.

مگر این که درجه حرارت خیلی بالا باشد که در این صورت با تشکیل مواد سمی که بوی تند نامطلوبی دارد شروع به تجزیه شدن و سوختن میکنند.لذا به توصیه کارشناسان علوم غذایی همیشه از آجیلهای بو نداده استفاده کنید و یا در صوت لزوم، بو داده آن را از مراکز معتبر وزارت بهداشت و دارای مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف هستند تهیه نمایید. از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری میکند و به بدن کمک میکند تا با عفونتها و بیماریها مقابله کند. مصرف پروتئین سویا به کاهش LDL خون کمک می کند .

زیاده روی در مصرف تخمه آفتابگردان به دلیل چربی و کالری بالا منجر به اضافه وزن می شود . کالری تخمه ژاپنی نرمال است از همین رو جزو دسته تنقلات چاق کننده نیست. از مصرف مغز تخمه ها به صورت پوست کنده و آماده حتی الامکان خودداری کنید زیرا در این صورت کالری خیلی بالاتري دریافت می کنید. اگر در مرحله نگهدارنده وقفه ای 5 روزه یا بیشتر ایجاد شود، باید مراحل بارگیری و نگهداری را مجدداً از اول شروع کنید برای کسب نتیجه ایده آل بهتر است حداقل 6 ماه کراتین را مصرف کنید.

بو دادن یکی از روشهای آماده سازی تخمهها و نوعی روش پخت با حرارت خشک است که برای ایجاد عطر و طعم مطلوبتر انجام میشود، اما نکته قابل توجه این جاست که استفاده از حرارت نامناسب و بالا میتواند منجر به کاهش مواد مغذی حساس در این محصول گشته و ویتامینهایی را که در برابر حرارت ناپایدار هستند تخریب کند.در اثر حرارت بالا ویتامین «ث» به آسانی از بین میرود و از میان ویتامینهای گروه «ب» نیز ویتامین «ب 1» راحتتر از بقیه تخریب میشود.اگرچه تخمهها از هر نوع فیبر محلول و نامحلول، غنی هستند ولی به طور کلیعمدتا میزان فیبر نامحلول بالاتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید