علائم و نشانههای کبد چرب و راههای درمان آن – مجله سلامت دکترتو

از سوی دیگر، چربی ها نقش مهمی در ساختمان دیواره سلولهای بدن و نیز ساخت هورمون هایی نظیر تستوسترون و کورتیزول دارند و کمبود آنها از این لحاظ نیز مضر خواهد بود. همان طور که می دانید، انرژی به صورت تری گلیسرید (یعنی چربی) در سلولهای چربی ما ذخیره میشود. سندروم متابولیک ترکیبی از فشارخون بالا -قندخون بالا وچربی بیش از حد درناحیه ی کمر-HDL یا سطح خوب کلسترول و تری گلیسیرید بالاست. با توجه به این نقش های رقابتی، افزایش HDL، یعنی کلسترول خوب سالم، بدون در نظر گرفتن تری گلیسیرید، بسیار مشکل است. آن ها همچنین در گوشت های فرآوری شده و مارگارین هم وجود دارند.

چربی های اشباع در بسیاری از محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ، و لبنیات وجود دارند. CLA در واقع به خانوادهای از ایزومرهای لینولئیک اسید گفته میشود. این روغن از دانههای گیاه براسیکاناپوس ( Brassica Napus) و براسیکاراپا (Brassica Rapa) که به طریق ژنتیکی اصلاح شده به دست آمده و دارای اسید اروسیک و گلوکوزینولاتهای کم هستند. اسید های چرب غیر ضروری در بدن تولید میشوند ولی بدن قادر به تولید اسیدهای چرب ضروری نیست و بایستی توسط غذاها به بدن برسند ( مثل امگا ۳ و امگا ۶ ) .اسیدهای چرب با هم ترکیب شده و چربیها را میسازند .

چربی های اشباع در دمای معمولی جامد، ولی چربی های غیر اشباع در دمای معمولی مایع هستند. ولی از آنجایی که این ویتامین در اکثر مواد غذایی وجود دارد اگر غذا به مقدار کافی مصرف گردد، معمولاً شخص با کمبود آن مواجه نخواهد شد. همانطور که چربی و الکل وزن بیشتری از پروتئین ها و کربوهیدرات ها دارند، با مصرف غذاهای کمتری هنگام مصرف آنها در این فرم ها کالری بیشتری دریافت می کنید.

یک مشکل بسیار بزرگ در رژیم ها همین است که شما را از خوردن غذاهایی با محتوای چربی زیاد مثل مغزها، ماهی های چرب، پنیر و آووکادو منع می کنند.اگر خاطرتان باشد، در مطلبی دیگر از مجله فیت شیپ که دلایل شایع گرسنگی را معرفی کردیم، از کمبود مصرف چربی در وعده های غذایی صحبت کرده بودیم.چربی ها باعث می شوند شما احساس سیری کنید. به علت اینکه انسان نمی تواند این اسیدهای آمینه را بسازد، آنها باید از طریق درشت مغذی ها در رژیم غذایی برای بدن فراهم شوند. بنابراین آن را به عنوان اسیدهای چرب ترانس در طبقه بندی قرار می دهند.

پنیر فرآوری شده برای کبد شما مضر است، زیرا در گروه غذاهای فرآوری شده قرار میگیرد و دارای سدیم بالا و چربیهای اشباع شده است. چربی گیر 2 مترمکعب در اکثر فست فودها و رستورانهایی که تا 500 پرس غذا در روز سرو می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا باید به نقش مهم تغذیه ای چربی ها در رژیم غذایی روزانه نیز اشاره کرد. به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا حداکثر کل چربی مصرفی روزانه فرد اگر یک رژیم غذایی حاوی 2,000 کالری در روز را دنبال می کند برابر با 78 گرم است.

یک وعده مصرفی برابر با ۱۰۰ گرم جگر مرغ سرخ شده حاوی ۱۷۲ کالری بوده که بیش از ۱۰۰ کالری آن مربوط به پروتئین است. در عوض، تشخیص به طور معمول نیاز به آزمایش های متعدد برای رد کردن بیماری های دیگر با علائم مشابه دارد. چاقی، دیابت کنترل نشده، مصرف دائمی الکل و بالا بودن کالری دریافتی موجود در رژیم غذایی، باعث افزایش سطح این از چربی خون می شوند. فواید هورمونی و متابولیکی خوردن چربی سالم بیشمار است؛ یکی از مهم ترین تأثیرات چربی تأثیر سیرکنندگی چربی ها است.هیچ چیز بدتر از یک رژیم کم کالری نیست که تمام وقت شما را گرسنه نگه می دارد.

شما باید تمام اقدامات ممکن را برای کاهش مصرف نمک مصرفی خود برای حفظ سلامت کبد انجام دهید. این می تواند خطر شرایطی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.برخلاف چربی های اشباع، چربی های تک غیر اشباع در دمای اتاق مایع هستند. از این کره گیاهی در تهیه غذاهای مختلف و شیرینیها و محصولات قنادی استفاده میشود. هر چه شما بیشتر احساس سیری کنید، کمتر تمایل دارید مخفیانه از تنقلات مختلف استفاده کنید! با توجه به وجود انواع مختلف هیپرلیپیدمی، بیماران حتما باید به توصیه های دارویی و تغذیه ای پزشک معالج خود توجه دقیق داشته باشند، چون هر کدام از این انواع، درمان دارویی و رژیم غذایی خاص خود را نیاز دارد.

در برخی موارد در صورت رعایت نکردن اصول از طرف پزشک جراح یا خود فرد، عفونت هم جزو عوارض احتمالی است. نارسایی قلبی در صورت عدم درمان بدتر می شود .رعایت دستورات پزشک بسیار مهم است. بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی که غذاهایی با برچسب «بدون چربی» تولید می کنند، برای جبران کمبود چربی و مزه آن از قندها استفاده می کنند که در بعضی از موارد باعث افزایش میزان کل کالری می گردد. به عبارت دیگر، افرادی که چربیها را تا حد امکان از غذایشان حذف می کنند، به سرعت گرسنه می شوند و ممکن است برای جبران این گرسنگی کالری بیشتری را با مصرف کربوهیدرات ها و مواد نشاسته ای و قندها وارد بدنشان نمایند.

بدین ترتیب برشی بسیار ظریف که به سرعت بهبود می یابد ایجاد می شود. ویتامین های مهم A، D، E و K در آب حل نمی شوند و محلول در چربی می باشند. • مایعات در بدن تجمع پیدا کنند . تجمع پروتئین اضافی در کبد میتواند منجر به بیماریهای کبد چرب شود که در نهایت میتواند بر مغز و کلیه اثرات سوء بگذارد. مصرف بیش از حد آن میتواند منجر به بیماریهای کبد چرب و چاقی شود. چربیهای اشباع شده میتوانند کلسترول بد را افزایش داده و سطح کلسترول خوب را در بدن کاهش دهند و همچنین خطر بیماریهای قلبی، سکته مغزی و کبد چرب را افزایش دهند.

تا زمانی که اعتدال را در مصرف چربی های مفید رعایت کنید، این مواد می توانند به برنامه و رژیم غذایی کاهش وزن شما کمک کنند. اگر شما در شیوه زندگی خودتان تغییرات سالمی را انجام دهید ، احساس بهتری داشته و از زندگی لذت بیشتر ی می برید . توفو (Tofu) یک غذا با منشا گیاهی (Soybean) است که برای کاهش وزن بسیار مفید است و سرشار از پروتئین و روغن امگا-۳ می باشد. به گفته انجمن قلب آمریکا، چربی های تک غیر اشباع می توانند به کاهش کلسترول بد (LDL) در خون انسان کمک کنند.

در ادامه در مورد کرم لاغری صحبت می کنیم. وقتی که چربی غذا به روده می رسد آبشاری از سیگنال ها را ایجاد می کند که شامل ترشح هورمون ها است.این هورمون ها نقش عمده ای در اشتها آوری و سیرکنندگی دارند (از این دسته هورمون ها می توان به لپتین و گرلین اشاره کرد). چربی خون بالا در افراد چه علایمی دارد؟ در هر ۱۰۰ گرم از آن، ۳۸۰ میلىگرم پتاسیم وجود دارد که به کاهش فشار خون کمک مىکند.

راه حل کاهش وزن، حذف چربی ها نیست، بلکه کاهش کل کالری دریافتی با رعایت نسبت صحیح سه گروه پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها می باشد. اگر شما این ترفند تبلیغاتی را باور نمایید، به این امید که این غذاها چاق کننده نیستند، ممکن است حتی کالری بیشتری هم دریافت نمایید. بدن انسان چربی های چند غیر اشباع را تولید نمی کند و بر همین اساس باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. از سوی دیگر، ورزشکاران حرفه ای که نیازمند دریافت 3,500 کالری در روز هستند می توانند تا 135 گرم چربی نیز مصرف کنند.

این چربی ها به طور معمول در دمای اتاق جامد هستند.وزارت کشاورزی آمریکا تامین کمتر از 10 درصد کالری روزانه از چربی های اشباع را توصیه کرده است. امروزه با شناخت نقش هورمون لپتین در کنترل اشتها، اکثر متخصصان معتقدند که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری دریافتی روزانه باید از چربی ها تامین گردد. مصرف زیاد نمک میتواند منجر به احتباس آب در بدن شود. این میتواند معادل یک قهوه دم کرده متوسط آمریکایی یا کوچک معمولی از مکانی مانند استارباکس باشد.

این می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، بیماری کبد چرب و پرفشاری خون را افزایش دهد. اگر با نام هایی مانند روغن نیمه هیدروژنه مواجه شدید، بهتر است از خرید آن محصول پرهیز کنید. چربیهای سالمتری را انتخاب کنید. این سالاد ترشح و جریان صفرا را در داخل کبد افزایش می دهد و تحریک می کند؛ مثل اندیو(شکل بالا) و کاسنی تلخ. بافتهای چربی به گونه ای در تمامی بدن انسان و جانوران پراکنده شده است. در روش اول، پس از ورود چربیها به معده هورمونی به نام لپتین (Leptin) از بافتهای چربی در بدن ترشح می شود که از طریق جریان خون به بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس که میزان اشتها را کنترل می کند، رفته و به این مرکز پیام سیر شدن و توقف خوردن را می دهد.

3. پرخوری میتواند احتمال ابتلا به کبد چرب را افزایش دهد حتی اگر افزایش وزن در پی نداشته باشد. • مایعات بدن افزایش یابد و منجر به تورم پاها ، مچ پا و ساق پا گردد، که «ادم» نامیده می شود . توسطاعصابهای به مغز پیام می فرستاده می شود و ما بوی چیزی را حس می کنیم . برای آگاهی از وجود چربی های ترانس می توانید برچسب مواد تشکیل دهنده روی محصول را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید